علیدوستی پس از تجربه های موفق سینمایی اش، بازی در عرصه تئاتر را نیز با نمایش فنز تجربه کرد. همچنین در سال 1390، ماهنامه سینمایی فیلم او را به عنوان بهترین بازیگر زن دهه 80 انتخاب کرد.علیدوستی پس از تجربه های موفق سینمایی اش، بازی در عرصه تئاتر را نیز با نمایش فنز تجربه کرد. علیدوستی حضور در تیم هایی مثل هما و کشاورز را هم تجربه کرد و بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد. ترانه علیدوستی مترجمی هم می کند و داستان رویای مادرم اثر آلیس مونرو در نوزدهمین دوره کتاب فصل، در گروه ادبیات شایسته تقدیر شناخته شد. همان پسری که ترانه می گوید پدر و مادرش همیشه نگران او بودند؛ سرسخت و شیطان بود؛ کنترل می شد اما سرانجام با یک غفلت خانواده اش را برای همیشه داغدار کرد، خودش ناکام از دنیا رفت و همه چیز را برای بازماندگان تبدیل به جهنم کرد. قباد یه شخصیت بچه گانه رشد نکرده داره و کمبود محبت و خانواده و بارها هم میگه( البته که آدم متاسف میشه براش)اما این اصلا دلیل نمیشه که اینطور تمام زندگی شهرزاد رو به باد بده از مسائل مالی تا پیشنهاد وقیح و عجیب طلاق گرفتن از شوهرش…

ترانه علیدوستی در مراسم اهدای اسکار به دلیل مخالف با حکم رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور اسلامی به آمریکا حضور نیافت. شهرزاد دختری است آگاه به اتفاق های اجتماعی و حتی سیاسی روز ، سرکش، تحصیل کرده رشته پزشکی است که به دلیل زنده ماندن عشقش تن به ازدواج با قباد داماد بزرگ آقا را می دهد. شهرزاد درامی عاشقانه است که در بستر تاریخ روایت می شود. او برای بازی در فیلم (من ترانه …) جایزه ی سیمرغ بلورین بیستمین جشنواره ی فیلم فجر، جایزه ی نخل زرین از سومین جشنواره ی اجتماعی آبادان، جایزه ی منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنواره ی فیلم لوکارنو (سوئیس) را دریافت کرد. ترانه در این فیلم نقش الی را بازی کرد. بازیگران فیلم فروشنده عبارتند از :شهاب حسینی در نقش عماد، ترانه علیدوستی در نقش رعنا، بابک کریمی در نقش بابک، مینا ساداتی، مارال بنی آدم، نیوشا جعفریان، عماد امامی، مجتبی پیرزاده، سام ولی پور، محمد امامی، فرشته الماسیان، کامران محسنی، حشمت خواجه زارع. ترانه علیدوستی علاوه بر بازیگری رشته های صداپیشگی و نویسندگی نیز فعالیت دارد.

ترانه علیدوستی چند سال پیش با شخصی بنام علی منصور ازدواج کرده است و یک دختر بنام حنا منصور دارد. ترانه علیدوستی بازیگر سینما و تئاتر ، دوبلر و مترجم در تاریخ 22 دی سال 62 در استان تهران متولد شده ، متاهل هست و یک دختر به نام حنا دارد. ترانه علیدوستی متولد 22 دی ماه 1362 در تهران می باشد. ترانه علیدوستی در ۲۲ دی ۱۳۶۲ در تهران متولد شد، پدر او حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال ایران است. مستند ۱۰۴ دقیقهای «سمفونی حمید» به کارگردانی جعفر صادقی درباره زندگی حمید علیدوستی بازیکن مشهور فوتبال و پدر ترانه علیدوستی از امروز ۱۶ اسفند در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده رفت. «سمفونی حمید» که دومین مستند بلند جعفر صادقی پس از مستند «فرشاد آقای گل» (مستند زندگی فرشاد پیوس) و محصول سال ۱۴۰۰ است، روایتی تازه از زندگی حمید علیدوستی ستاره دهههای قبل فوتبال ایران است. برادرش در چهارشنبه سوری سال 1383 فوت کرد. خودتان تحقیق کنید و اگر فمینیسم همان فرقهی عقدهگشایانهی مردستیز و خانمان برانداری بود که در گوش ما خواندند، باز آن را پس بزنید. اما از اونجایی که ترانه خانوم ثابت کرد به حاشیه سازی علاقه بسیار زیادی داره، پس تخته گاز داره میره تو مصاحبه کردن از این برنامه به اون برنامه!

ترانه علیدوستی بازیگر مطرح سینما و تلوزیون کشورمان است که افتخارات زیادی در عرصه بازیگری برای خود و کشورش به ارمغان آورده است. ترانه علیدوستی توانسته است افتخارات زیادی کسب کند که میتوان به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. ترانه علیدوستی بازیگر زیبای سینمای ایران که در آستانه ورود به 40 سالگی است در فیلم های ماندگار زیادی ایفای نقش کرده است. در زمینه صداپیشگی هم در پویانمایی جمشید و خورشید صداپیشه نقش خورشید بود. او در جشنوارههاي فیلم وزول فرانسه 2014 و فیلم هانوی ویتنام 2012 یکی از اعضای هیئت داوران بود. او در جشنوارههای فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود. ترانه علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم است ، او در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه کتاب «رویای مادرم» تألیف آلیس مونرو، جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن کسب کرد و چندین کتاب پرفروش و پر طرفدار دارد. او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دورهٔ برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو بهدستآورد. ترانه علیدوستی حالا با انتشار تصویر در صفحه اینستاگرام اش نوشته است که صفحه اش را پس گرفته است.

If you liked this article and you would like to acquire extra facts concerning جنجال ترانه علیدوستی kindly visit our own site.

Etiquetado con:
Publicado en: Uncategorized
Buscar
Visitenos en:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Youtube